در دست بروز رسانی
نياز به شناخت و درك متقابل به منظور تسريع در دستيابي به مقاصد و اهداف، امروزه در سازمانها و ادارات به عنوان يك اصل اساسي در مديريت پذيرفته شده است . اين ارتباط كه از آن به عنوان روابط عمومي ياد مي شود يكي ازمهمترين و با ارزش ترين عوامل موثر در سرنوشت هر موسسه و گروه محسوب مي گردد.
هدف روابط عمومي، كسب تفاهم و پشتيباني از طريق ايجاد حس اشتراك بين فرد يا سازمان از سويي و مخاطبان از سوي ديگر ميباشد كه باعث ايجاد ارتباطي تعاملي، دو سويه، مشاركتي و پيچيده ميشود و به طور بالقوه ايجاد حسن اشتراك را ميسر و ممكن ميسازد. پس متخصصان روابط عمومي، كه نقش هماهنگ كننده درون سازماني و هدايت كننده ارتباط سازمان با بيرون را ايفا ميكنند بايستي از دانش، مهارتهاي ارتباطي، روانشناسي، جامعه شناسي، سياست، اقتصاد، اصول مديريت و علم اخلاق برخوردار باشند تا بتوانند به جايگاه ويژه خود مشرف شوند و هنگامي كه سازمان در معرض هجوم مشكلات قرار ميگيرد بتواند وضعيت فعلي را حفظ كرده و براي جلوگيري از انزواي اجرايي و حركت انفعالي كه ممكن است دير يا زود متوجه هر سازماني شود، وارد عمل گردد كمك شاياني نمايد.
در اين راستا اهدافي به شرح ذيل مي توانند اثر گذار و در مدت زماني محدود منتج به نتيجه شود:
از آنجا كه فعاليتهاي تبليغاتي و روابط عمومي، از جمله فعاليتهاي ارتباطي هستند، پس براي انجام اين فعاليتها و موثر بودن آنها بايد از رسانهاي خاص استفاده كرد:
رسانههاي صوتي و تصويري مانند: راديو و تلويزيون و سينما.
رسانههاي چاپي مانند: روزنامهها، مجلهها، اطلاعيهها و مجلات مصرف كنندگان.
رسانههاي محيطي خارجي مانند: بيلبورد، تابلوهاي ديواري ، بالن و نوار پارچه اي يا Banner
رسانههاي محيطي داخلي مانند: لايت باكس و تابلوهاي حجمي از كالاها.
رسانههاي پست مستقيم مانند: كاتالوگ، بروشور، نامه و هر چيزي كه براي مخاطبين خاص، ارسال ميشود.
رسانههاي الكترونيك مانند: تابلوهاي الكترونيك LED ، ويدئو وال و اينترنت .
رسانههاي روابط عمومي مانند: بازديدها ، جشن ها ، مسابقه ها و مراسم .
روابط عمومي براي ايفاي موثر و كارآمد نقش مديريتي خود نيازمند برنامهريزي است. برنامهريزي اگر جوهره و ماهيت اصلي مديريت نباشد، پايه و اساس آن است. بدون برنامهريزي مديريت محقق نمی شود . در حقيقت براي مديران روابط عمومي كافي نيست كه تنها بر شرايط زمان حال و امور روزمره متمركز شوند، هدايت سازمان به سوي آينده متعالی يك امر حياتي است و موجبات تحقق اهداف ويژه سازمان را فراهم می سازد. برنامهريزي به مدیریت خصوصا" به روابط عمومي اين قدرت را ميدهدکه
1- جهت درست را انتخاب كند
2- بحرانها را شناسايي کند
3- به طور مستمر نيازها و خواستههاي مخاطبان را شناسایی نماید ،
4- سازمان را در جهت تحقق اهداف خود هدايت كند
5- آینده نگری و افق شناسی سازمان را تقویت کند..
تعدادی از افتخارات روابط عمومی دانشگاه :
v کسب رتبه ممتاز در روابط عمومی های دانشگاه آزاد اسلامی از سالها پیش تا کنون
v تقدیر هیات داوران نخستین جشنواره روابط عمومی های بخش خصوصی و تعاونی کشور - سال 85
v کسب مقام روابط عمومی برتر در سومین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران - سال 85
v تقدیر اولین جلسه هم اندیشی مدیران روابط عمومی شهرستان شاهرود از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود - سال 85
v کسب مقام روابط عمومی برتر در اولین سمینار مدیران روابط عمومی دانشگاههای آزاد اسلامی کل کشور- سال 84
v دریافت تندیس ویژه ترویج روابط عمومی از چهارمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایرا ن - سال 86
v دریافت لوح تقدیر از فرمانداری شهرستان شاهرود - سال 86
v کسب مقام روابط عمومی ویژه و برتر در دومین جشنواره روابط عمومی های بخش خصوصی و تعاونی کشور- سال 86
vراه اندازی اولین روابط عمومی الکترونیک در استان سمنان
v راه اندازی اولین رادیوی درون سازمانی در استان سمنان
v راه اندازی اولین سایت و وبلاگ روابط عمومی استان سمنان
vنماینده سمپوزیوم روابط عمومی کشوردر استان سمنان
v نماینده کنفرانس روابط عمومی الکترونیک ایران در استان سمنان
v کسب مقام روابط عمومی برتر کشور در سومین همایش روابط عمومی الکترونیک سال 87
v نماینده جشنواره انتشارات روابط عمومی کشور - سال 87
v ارسال صدها خبر و گزارش به رسانه های گروهی
vدریافت تندیس ویژه ترویج روابط عمومی از پنجمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایرا ن - سال 87
v کسب رتبه برتر در ترویج روابط عمومی از اولین کنفرانس بین المللی روابط عمومی 2 سال 88
vکسب رتبه اول در انتشارات از چهارمین جشنواره سراسری روابط عمومی های برتر کشور سال 88
vروابط عمومی برتر شهرستان در سال 89 و تقدیر توسط معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد
vکسب مقام روابط عمومی برتر کشور در سومین همایش روابط عمومی الکترونیک سال 88
vکسب رتبه برتر در ترویج روابط عمومی از اولین کنفرانس بین المللی روابط عمومی 2 سال 89
vکسب رتبه برتر در بین روابط عمومی های استان سمنان از سوی استانداری سال 90
vدریافت تندیس ویژه و کسب عنوان روابط عمومی برتر در هفتمین کنفرانس و جشنواره بین المللی روابط عمومی ایران سال 90
v نماینده کنفرانس بین المللی کارگزاران روابط عمومی مسلمان در استان سمنان سال 91
زیر مجموعه های این حوزه شامل:
-سمعی و بصری
-خبرگزاری آنا
-روزنامه فرهیختگان
مدیر روابط عمومی: اقای مهندس میثم یزدان پناهی
مدرک تحصیلی: کارشناسی ارشد الکترونیک از دانشگاه علم وصنعت ایران